Prowadząc swój własny sklep, wiele aspektów wpływa na jego popularność. Duży wybór produktów i satysfakcja klientów to ważne kwestie, jednak najpierw trzeba zdobyć uwagę konsumentów. Tutaj ważna jest kwestia reklamy swojej działalności. W jaki sposób reklamować swoją firmę, aby robić to jednocześnie skutecznie i przy tym zgodnie z ekologią? Sprawdź poniższe porady, jak wybrać gadżety reklamowe aby dotrzeć do Twojej grupy docelowej.
Dlaczego ekologiczne produkty reklamowe?
Społeczeństwo w Polsce i na świecie coraz więcej uwagi poświęca problemom planety. Życie w zgodzie z zasadami ekologii i zasad less waste lub zero waste jest coraz bardziej popularne. Jesteśmy świadomi, że nawet z pozoru małe zmiany mogą się przyczynić do polepszenia sytuacji.
Co mają w sobie less waste artykuły reklamowe?
Dlatego właśnie firmy i marki działające obecnie na rynku muszą rozważnie planować swoje działania marketingowe. Tanie gadżety reklamowe, słabej jakości i przyczyniające się do niepotrzebnego zaśmiecania planety nie zdobywają już uznania. Produkty promocyjne powinny być teraz lepiej przemyślane, niż długopisy reklamowe. Zwłaszcza w dobie Internetu, kiedy za źle dobrane gadżety reklamowe może nas spotkać fala krytyki na przykład w mediach społecznościowych. Reputacja marki ma naprawdę duże znaczenie, dlatego warto aby artykuły reklamowe oferowane przez Ciebie były nie tylko promocją firmy, ale też aby mogły spełniać praktyczne funkcje w życiu Twoich klientów.
Jakie cechy powinny spełniać Twoje gadżety firmowe?
Gadżety promocyjne są stosowane od bardzo dawna. Kiedyś często używano w tym celu na przykład smycze reklamowe, długopisy, parasole lub kubki reklamowe. Chociaż nie są to najgorsze przykłady oferowanych kiedyś gadżetów reklamowych, zestarzały się już nieco. Czasami firmy decydują się na to, by rozdawać produkty reklamowe tylko dla stałych klientów, jednak nie jest to powszechne rozwiązanie, ze względu na niespełnianie podstawowej funkcji - pozyskiwanie nowych klientów. Jakie więc cechy powinny spełniać akcesoria reklamowe? Poniżej wymieniamy pożądane właściwości.
Funkcjonalne gadżety reklamowe
Pomyśl o tym, z czego sam ucieszyłbyś się, dostając prezenty reklamowe od firm. Czy byłby to tzw. zbieracz kurzu, który postawisz na komodzie lub schowasz w szafie? Klienci cieszą się, kiedy dostają oryginalne gadżety reklamowe, ale jeszcze bardziej, kiedy otrzymują upominki reklamowe, których naprawdę mogą używać. Dlatego świetnie sprawdzą się przedmioty ułatwiające im życie codzienne, kiedy będą mogli używać ich często. W innym wypadku, nieużyteczne gadżety reklamowe mogą szybko trafić do kosza - a to niemal samo, co wyrzucanie tam pieniędzy. Zwłaszcza najtańsze gadżety nie spełnią swojej roli, kiedy będą słabej jakości.
Logo firmy a gadżety promocyjne
Koniecznie zadbaj o to, aby znalazły się na Twoich gadżetach nadruki reklamowe. Praktyczne produkty są dobrym rozwiązaniem i cieszą klientów, jednak musisz pamiętać, że konieczne jest, aby znalazło się na nich logo firmy. Zwłaszcza przydatne jest to w wypadku takich produktów jak gadżety biurowe lub gadżety reklamowe dla firm. Duża szansa, że taki gadżet zostanie postawiony np. na biurku, gdzie dostrzegą go inny klienci lub pracownicy danej firmy.
Estetyka i dobra jakość a oferowane produkty
Gadżety w pewnym sensie odzwierciedlają Twoją firmę, dlatego powinny być wysokiej jakości. Dlatego smycze, które psują się w rękach lub kubki, z których zmywa się logo po jednym użyciu nie są dobrym wyborem. To samo tyczy się estetyki i wyglądu, w jakich będziesz oferował produkty reklamowe. Jeśli będą one brzydkie lub kontrowersyjne, dużo mniejsza szansa, że klienci będą chętnie je nosić. Wiadomo, że określenie czy jest coś brzydkie czy ładne jest bardzo względne. Dlatego gadżety z nadrukiem warto utrzymać w minimalistycznej estetyce lub umożliwić parę wersji kolorystycznych. Jeśli czujesz, że Twoje zdolności projektowania mogą nie wystarczyć, weź pod uwagę pomysł nawiązania współpracy z profesjonalnym grafikiem.
Zobacz również: Pomysły na prezenty dla pracowników - jakie prezenty świąteczne dla pracowników wybrać?
Ekologiczne upominki firmowe
Maksymalnie tanie gadżety reklamowe o słabej jakości nie spełniają tego warunku, ale również nie są dobrą promocją firmy. Zadbaj o to, aby gadżety promocyjne były przyjazne dla środowiska. Zwróć uwagę, aby były zrobione z odpowiednich materiałów, może nawet pozyskanych z recyklingu. Gadżety ekologiczne występują w naprawdę bogatej ofercie, także na pewno znajdziesz coś w swoim guście i dopasowanego dla Twojej marki. W branży reklamowej są firmy oferujące produkty promocyjne, które spełniają te wymagania.
Ciekawe i ekologiczne gadżety reklamowe
Gadżety firmowe, które jednocześnie przyciągają uwagę i są ekologiczne będą znakomitym połączeniem. Wybierając praktyczne produkty z własnym nadrukiem, zadbasz o wysoką jakość swojej reklamy.
1. Torby reklamowe
Jeden z najbardziej popularnych gadżetów reklamowych. Dzięki swojej uniwersalności i przydatności zawojował targi branżowe i reklamy. Nic dziwnego, klienci bardzo chętnie korzystają z nich na co dzień, dzięki czemu są w pewnym sensie żywą reklamą. Zresztą jak wszystkie gadżety reklamowe z nadrukiem mają duży potencjał. Zwróć uwagę na materiał, z jakiego będą wykonane torby. Najlepszym wyborem, popularnym wśród eko gadżetów będą torby wykonane z wysokiej jakości materiałów pochodzących z recyklingu.
Torby z logo
Niemal nieograniczone opcje zaprojektowania ich koloru, rodzaju i nadruku sprawiają, że jest to bardzo chętnie wybierany gadżet reklamowy. Takie torby materiałowe występują w wielu typach. Przede wszystkim torby bawełniane z logo na zakupy. Ważne jest aby były one wykonane w taki sposób, by były wygodne i wytrzymałe, dlatego muszą być wykonane z odpowiedniego materiału. W naszej ofercie znajdują się takie produkty, jak np. torba bawełniana na zakupy. Nadruki reklamowe mogą być zaprojektowane całkowicie przez Ciebie, tak aby dopasować je do Twoich potrzeb.
Rodzaje toreb
Gadżety reklamowe z nadrukiem najlepiej sprawdzają się na nieco większych powierzchniach. Do tego sprawdzi się świetnie także drugi typ - torby plażowe z nadrukiem. Idealne zwłaszcza na sezon letni na wypad na plażę lub do parku na piknik. Sprawdzą się zwłaszcza, kiedy Twoimi klientami są młodzi rodzice. Możesz również zaprojektować torby konferencyjne z nadrukiem specjalnie jako pewnego rodzaju pamiątkę z konkretnego wydarzenia. Dobrym wyborem mogą też się okazać torby na butelki.
2. Woreczki bawełniane i nadruki reklamowe
To kolejne praktyczne gadżety reklamowe, które są jednocześnie praktyczne i ekologiczne. Te artykuły reklamowe również mogą zostać zaprojektowane z własnym nadrukiem. Ich najczęściej używana forma to woreczki na warzywa i owoce. Ich ekologiczność jest niezaprzeczalnie wysoka - dzięki noszeniu ich przy sobie w torbie na zakupy, jesteś w stanie uniknąć brania dodatkowych reklamówek z plastiku.
Szczególnie ważne jest to w przypadku produktów, które korzystają z foliowych torebek tylko przez przebycie drogi do kasy, a następnie do domu. Dzięki takim ekologicznym woreczkom na warzywa i owoce nie trzeba już brać ogromnej ilości plastiku przy każdych zakupach i niepotrzebnie gromadzić go w swojej kuchni. Wystarczy wiele razy używać dobrej jakości bawełnianych woreczków, które przydadzą się klientom.
Woreczki bawełniane - różne zastosowania
Posiadając takie gadżety reklamowe dla firm z nadrukiem, nie tylko zapewnimy im wygodę, ale też zapewnimy sobie naturalny sposób reklamy w miejscach takich jak supermarket. Logo firmy, które wykona na przykład haft komputerowy będzie w zasięgu oczu innych klientów nie tylko przy wybieraniu produktów, ale też przy kasie, gdzie na taśmie wykładane są produkty. To idealny moment, na wyeksponowanie swojego logo poprzez funkcjonalny i ekologiczny gadżet.
Woreczki - inne rodzaje
Jednak woreczki materiałowe na warzywa i owoce to nie jedyna rzecz, którą możesz zaoferować swoim klientom. Jeśli prowadzisz np. swój sklep z kosmetykami, możesz zadbać też o to, aby były one ekologicznie zapakowane. Do tego przydadzą się woreczki na kosmetyki. Równie dobrze takie płócienne woreczki sprawdzą się jako artykuły reklamowe, dodawane do zamówień lub rozdawane osobno. Jako gadżety reklamowe sprawdzą się też woreczki na biżuterię. Takie upominki reklamowe sprawdzą się zwłaszcza w branży modowej, gdzie estetyka i wygląd ma szczególne znaczenie.
Jednak niezależnie od tego, w jakiej branży działa Twoja firma, możesz dostosować wygląd i przeznaczenie wedle uznania. Woreczki reklamowe z nadrukiem to sprawdzą się jako ciekawe gadżety firmowe.
3. Kosmetyczki bawełniane
To dość nieoczywisty wybór jako akcesoria reklamowe, jest jednak niesamowicie przydatny i funkcjonalny. Przede wszystkim dlatego, że każdy z nas używa kosmetyczek, które często się psują i zdarza się, że są odpowiednie tylko na jeden wyjazd. Dlatego jeśli zaoferujesz swoim klientom lub dla kontrahentów gadżety firmowe, które będą estetyczne i wysokiej jakości, zaczniesz ułatwiać ich życie.
Taka bawełniana kosmetyczka z nadrukiem może występować w różnych rodzajach - kosmetyczki płaskie lub z dnem. Są one nie tylko pojemne i wygodne, mogą stać się też stylowym gadżetem. Dodatkowo, niekoniecznie muszą funkcjonować jako kosmetyczka do kosmetyków - doskonale sprawdzą się np. jako piórnik lub miejsce do przechowywania ważnych rzeczy w torebce. Dzięki takim wielofunkcyjnym gadżetom, dajesz swoim klientom lub potencjalnym konsumentom wybór, a zarazem zwiększasz szansę na to, że rzeczywiście będą z nich korzystać.
Inne ekologiczne gadżety promocyjne
W przypadku gadżetów promocyjnych istnieje jeszcze wiele rodzajów ekologicznych akcesoriów, które możesz wykorzystać. Pamiętaj, aby producent gadżetów, którego wybierzesz był zaufany i miał odpowiednią reputację. Którykolwiek rodzaj gadżetów reklamowych wybierzesz, musi być on produktem wysokiej jakości. Gadżetami reklamowymi mogą być także:
4. Wielorazowe butelki
Stały się bardzo popularne w ostatnim czasie. Gadżety reklamowe z nadrukiem lub logiem wykonanym przez grawer laserowy, które Twoi klienci często będą zabierać ze sobą w różne miejsca są dobrym wyborem, ponieważ dzięki temu dostrzegą je inne osoby.
5. Wielorazowe kubki reklamowe
Równie funkcjonalne, używane na co dzień. Najlepszym wyborem są takie, które można złożyć i schować do torby po użyciu np. zamiast jednorazowego kubka na wynos. Ważne jest, aby były one wykonane z odpowiednich materiałów, bezpiecznych dla kontaktu z płynami przeznaczonymi do spożycia.
6. Wielorazowe słomki
Najlepiej, aby były wykonane z bambusa lub metalowe. Przydają się zwłaszcza w branży eventowej, jednak sprawdzą się również przy innych klientach. Koniecznie w zestawie powinny znaleźć się szczoteczki (lub chociaż jedna) do dokładnego czyszczenia słomek w środku.
7. Bawełniane maseczki ochronne
Szczególnie przydane w tym trudnym dla wszystkich okresie. Dzięki możliwości nadrukowania Twojego logo, klienci, którzy będą je nosić, będą świetną reklamą dla Twojej firmy. Poprzez takie metody znakowania produktu, są one nie do przeoczenia.
8. Woskowijki
Są świetnym wielorazowym zastępstwem używania plastikowych woreczków, aluminiowej folii lub papieru do pakowania żywności. Również możliwe jest użycie swojego logo lub stworzenie oryginalnego, spersonalizowanego printu lub designu, który uczyni ten produkt wyjątkowym.
9. Lunchboxy
Popularne zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, równie dobrze sprawdzą do pracy w biurze lub na wycieczkę. Gadżety firmowe z logo takie jak lunchboxy są bardzo dobrze przyjmowane przez klientów. Często np. sami myślą o takim zakupie, jednak nie mogą się do tego sami zabrać. Wyprzedź ich i podaruj im wysokiej jakości pudełko na lunch!
Gadżety reklamowe - podsumowanie
Jak udowodniliśmy wyżej, ekologiczne gadżety firmowe pozostawiają dużo możliwości wyboru. Musisz pamiętać jedynie o paru cechach, które pozwolą wybrać Ci odpowiedni produkt na Twoje materiały reklamowe. Przede wszystkim zadbaj o to, aby podjąć współpracę z odpowiednimi wytwórcą. Producent gadżetów musi zapewniać wysoką jakość swoich produktów, aby Twoje firmowe gadżety reklamowe były funkcjonalne.
Comentários