Marki, które chcą dbać i rozszerzać relacje z konsumentami muszą podejmować różne działania. Jedną z nich jest inwestowanie w nośniki reklamy, które służą jako jeden z podstawowych kanałów komunikacji wizualnej z klientami. Reklama obecnie może występować w naprawdę różnych postaciach, a jak wiadomo, reklama dźwignią handlu - zróżnicowane nośniki reklamy pomogą Ci dotrzeć do nowych klientów! Sprawdź, jakie nośniki warto wybrać.
Czym jest reklama i nośnik reklamy?
Reklama to finansowana przez interesanta forma prezentacji usługi, produktu, dóbr czy idei. Jej celem jest bezpośrednie oddziaływanie na rynek, w tym przede wszystkim na postawy i sposób zachowania konsumentów. Ma ona na celu zwiększyć świadomość marki, a także zachęcić do skorzystania z jej oferty, poprzez tworzenie popytu. Obecnie form i nośników reklamowych jest ogromny wybór, dzięki czemu jest również większa szansa na trafienie do potencjalnych klientów.
Nośniki reklamy mogą przybierać naprawdę różne formy, od materialnych powierzchni, np. plakaty na przystankach autobusowych, aż po media: radio, telewizja, prasa, Internet czy kino. W tym artykule jednak skupimy się przede wszystkim na tych niecodziennych nośnikach reklamy, które również pozwolą zainteresować odbiorcę i przyciągnąć jego uwagę.
Zobacz też artykuł o reklamie ekologicznej: https://www.natura.slupsk.pl/post/na-czym-polega-reklama-ekologiczna.
Czym jest reklama zewnętrzna?
Nośniki reklamy zewnętrznej charakteryzują się tym, że są "out of home" - OOH. Docierają więc do konsumentów z przestrzeni miejskich, czyli outdoor. Wbrew pozorom, reklama outdoorowa to więcej niż tylko billboardy czy plakaty na ścianach budynków. Można ją spotkać także w autobusach i innych środkach komunikacji, a także w miejscach użyteczności publicznej. Reklama zewnętrzna może występować w formie tradycyjnej, elektronicznej lub drukowanej. Jej zadaniem jest przede wszystkim tworzenie wizerunku firmy w świadomości klienta i rozpowszechnianie przekazu reklamowego.
Nośniki reklamy zewnętrznej
Najczęściej mówiąc o reklamie zewnętrznej, chodzi o nośniki reklamowe takie jak:
billboardy,
tablice wolnostojące w różnych rozmiarach,
citylight, czyli powierzchnie znajdujące się na przystankach autobusowych i tramwajowych,
sandwiche, czyli dwustronne tablice montowane na słupach oświetleniowych,
grafitti, czyli malowane reklamy,
banery,
szyldy reklamowe,
ulotki,
gazetki,
neony sklepowe,
ekrany użytkowe np. w bankomatach, biletomatach etc.
To nie są jednak jedyne z dostępnych nośników reklamowych, które możesz wybrać dla swojego biznesu. Wszystkie powyższe formy reklamy wymagają odpowiednich miejsc, im lepsze, czyli bardziej uczęszczane miejsce, tym wyższa cena za postawienie reklamy. W wielu miejscach nie jest w ogóle możliwe umieszczanie reklamy np. na budynkach, jak więc móc reklamować swój biznes w mniej dostępnych przestrzeniach? Odpowiedzią mogą być - ludzie, czyli Twoi klienci.
Czy jakościowe gadżety mogą pełnić funkcję nośnika reklamowego?
Gadżety oczywiście stanowią reklamę dla obdarowywanych klientów, np. w przypadku długopisu czy notesu. Jednak przemyślana reklama pozwala na dotarcie do miejsc, gdzie np. billboard byłby absolutnie nie na miejscu. Jak to osiągnąć? Pozwolą na to przede wszystkim takie produkty jak torby bawełniane z logo, woreczki bawełniane lub workoplecaki. W czym tkwi ich potencjał?
Przekaz, czyli np. logo firmy lub projekt reklamujący jakąś akcję, może dotrzeć właściwie w każde miejsce, do którego pójdzie Twój klient. Gadżety reklamowe, takie jak torby czy plecaki, są poręczne i praktyczne, dzięki temu klienci chętnie używają ich na co dzień i w podróży. Czy gadżet będzie dobrym nośnikiem reklamy? To zależy, jednak jest kilka ważnych elementów, o które warto zadbać.
Projekt i estetyka produktu muszą być naprawdę dobre. Klient musi rzeczywiście chcieć jej użyć. Bawełniane torby są szczególnie popularne wśród młodych nastolatków i młodych dorosłych, dlatego, jeśli stanowią oni grono potencjalnych klientów, powinieneś szczególnie rozważyć taką opcję. Bardzo ważne jest również wysokiej jakości wykonanie takiego gadżetu, który ma pełnić funkcję nośnika reklamy. Jeśli będzie porządny, wytrzymały, kolory będą żywe i zachęcające - taki produkt będzie dobrze służył za reklamę. Jeśli natomiast kwestia jakości zostanie pominięta i np. warunki atmosferyczne, takie jak deszcz, sprawią, że po czasie torba się niemal rozpadnie - nie będzie to dobrze świadczyć o firmie. Dlatego decydując się na jakikolwiek nośnik reklamy, pamiętaj o tym, aby odpowiednio zadbać o jego wygląd i wykonanie, bo nie liczy się tylko ilość, ale również jakość. Wysoką jakość zapewni m.in. haft komputerowy. Obecnie jest naprawdę wiele możliwości zaprojektowania oryginalnych gadżetów reklamowych, np. toreb z logo. Możesz wybrać np. minimalistyczną wersję z neutralnym kolorystycznie logo na torbie, a rączki torby pokryć kolorami firmy. Taki ciekawy efekt pozwala osiągnąć druk DTT, jest jednak wiele innych możliwości, z których na pewno znajdziesz opcję dla swojej marki.
Cechy dobrej reklamy
Ważnym aspektem jest dopasowanie reklamy do swoich odbiorców, czyli potencjalnych klientów Twoich produktów i usług. Przykładowo reklamy sklepu mięsnego na billboardach umieszczane przy ZOO, mogą nie być najlepszym wyborem. Dlatego należy odpowiednio zbadać i dopasować każdy aspekt projektowania takich reklam, zwłaszcza na dużą skalę. Dzięki temu masz pewność, że nośniki reklamowe będą dopasowane do otoczenia, a jednocześnie przyciągające uwagę klienta.
Dobra reklama powinna również wyróżniać się:
Prostotą - przekaz musi być zrozumiały i łatwy do odczytania, tak, aby zmniejszyć szansę na jego nieprawidłowe zinterpretowanie.
Oryginalnością - musi odbiegać od tego co już jest i pozytywnie zaskakiwać.
Konkretem - musi zawierać najważniejsze informacje.
Odwoływaniem do emocji.
Wiarygodnością.
Jak wybrać odpowiedni dla siebie nośnik reklamy?
To jest bardzo ważna decyzja, która dla sukcesu kampanii musi zostać dokładnie przemyślana. Nośniki reklamowe mają często różne zastosowanie i możliwości, dzięki czemu pozwalają na wiele sposobów komunikowania się z klientem. Wiedząc jakie nośniki możesz mieć do dyspozycji, zastanów się nad kilkoma aspektami.
Sprawdź artykuł: https://www.natura.slupsk.pl/post/znakowanie-odziezy
Po pierwsze dużą rolę odgrywa tutaj cena i finanse, jakie jesteś w stanie przeznaczyć na wykorzystanie nośników reklamowych. Niektóre będą wymagać zainwestowania większych kwot, natomiast inne są nieco tańsze. Powinieneś zastanowić się również nad własnymi preferencjami. Jaka reklama trafia obecnie do swoich odbiorców najlepiej? Reklamy których produktów są skuteczne? Badając konkurencję możesz też sprawdzić, jakie treści warto poruszyć, a jakich unikać. Musisz zdecydować się też na rodzaj produktu lub usługi, który chcesz promować. Musisz również poznać swojego odbiorcę, aby móc odpowiednio dopasować do niego komunikację.
Bez względu na to, na jakie nośniki reklamy się zdecydujesz, musisz pamiętać o dobrym zaprojektowaniu całego przedsięwzięcia. W ten sposób zwiększysz szanse na swój sukces i dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów, których potrzeby chcemy spełnić.
Zobacz, jak kształtować ekologiczny wizerunek firmy: https://www.natura.slupsk.pl/post/jak-ksztaltowac-ekologiczny-wizerunek-firmy.
コメント